poziom
medium
120 min
Autor:
Cristina Faludi
Czym są zmienne, jak je mierzymy?
Wymagana wiedza:
Studenci, którzy realizują ten moduł, powinni posiadać wcześniejszą podstawową wiedzę na temat badań ilościowych, w tym rozumienia, w jaki sposób należy sformułować pytanie badawcze lub hipotezę badawczą, w jaki sposób zostaną wybrani uczestnicy badania, oraz która metoda lub metody gromadzenia danych byłyby najbardziej odpowiednie. Wymagana jest wcześniejsza wiedza na temat niektórych procedur analizy danych (na przykład umiejętność czytania i rozumienia wyników korelacji i testu t lub współczynnika alfa Cronbacha itp.).
Trudność modułu:
Średniozaawansowany
Główne cele:
- Zrozumienie, w jaki sposób pojęcie zmiennych (zmiennych niezależnych i zależnych) wiąże się z pytaniem badawczym i/lub hipotezą
- Zrozumienie znaczenia pomiaru, konceptualizacji i operacjonalizacji oraz ich wzajemnych powiązań
- Poznanie czterech poziomów pomiaru (nominalny, porządkowy, interwałowy i ilorazowy)
Struktura modułu:
Teoretyczne omówienie tematu (czym są zmienne, poziomy pomiaru), ćwiczenia