Przejdź do treści
poziom
medium
120 min

Czym są zmienne, jak je mierzymy?

Wymagana wiedza:

Studenci, którzy realizują ten moduł, powinni posiadać wcześniejszą podstawową wiedzę na temat badań ilościowych, w tym rozumienia, w jaki sposób należy sformułować pytanie badawcze lub hipotezę badawczą, w jaki sposób zostaną wybrani uczestnicy badania, oraz która metoda lub metody gromadzenia danych byłyby najbardziej odpowiednie. Wymagana jest wcześniejsza wiedza na temat niektórych procedur analizy danych (na przykład umiejętność czytania i rozumienia wyników korelacji i testu t lub współczynnika alfa Cronbacha itp.).

Trudność modułu:

Średniozaawansowany 

Główne cele:
  • Zrozumienie, w jaki sposób pojęcie zmiennych (zmiennych niezależnych i zależnych) wiąże się z pytaniem badawczym i/lub hipotezą
  • Zrozumienie znaczenia pomiaru, konceptualizacji i operacjonalizacji oraz ich wzajemnych powiązań
  • Poznanie czterech poziomów pomiaru (nominalny, porządkowy, interwałowy i ilorazowy)
Struktura modułu:

Teoretyczne omówienie tematu (czym są zmienne, poziomy pomiaru), ćwiczenia