Navigating Social Worlds to nie tylko Toolbox. Poznaj inne rezultaty naszej pracy.
Navigating Social Worlds: Toolbox for Social Inquiry to projekt odpowiadający na potrzeby uczniów szkół ponadpodstawowych i studentów kierunków społecznych, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w badaniach społecznych, jednocześnie wspierający nauczycieli i wykładowców w procesie nauczania badań społecznych.
Opracowując koncepcję projektu przyjęliśmy założenie, że dzięki umiejętności prowadzenia badań społecznych uczniowie będą mogli świadomie i krytycznie poznawać otaczający ich świat społeczny. Najważniejszym efektem naszych prac jest dostępna poniżej baza modułów dydaktycznych i narzędzi, wspierająca zarówno uczniów jak i nauczycieli w poznawaniu i nauczaniu metod odkrywania światów społecznych.
TOOLBOX: TWOJA PRZYGODA Z BADANIAMI SPOŁECZNYMI ZACZYNA SIĘ TUTAJ!
Każde badanie społeczne stanowi złożony proces rozwiązywania „łamigłówek” o człowieku i społeczeństwie. Znajomość poszczególnych etapów tego procesu i zastosowanie się do jego wymogów jest kluczowym warunkiem skuteczności i powodzenia przedsięwzięcia badawczego. Aby wesprzeć uczniów i studentów w ich pierwszych krokach w procesie badawczym, opracowaliśmy 18 modułów dydaktycznych zgrupowanych w czterech kategoriach tematycznych: wprowadzenie do badań społecznych (sekcja ontologiczna), projektowanie procesu badawczego, metody gromadzenia i interpretacji danych badawczych (realizacja badania) oraz prezentowanie wyników badań naukowych. Moduły oprócz części teoretycznej wyposażone są również w praktyczne ćwiczenia i zadania możliwe do zrealizowania „w sali” lub w ramach pracy samodzielnej. Przygotowane materiały zawierają również wskazówki dla nauczycieli i wykładowców, które mogą ułatwić prowadzenie zajęć, zwłaszcza z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych.