Jak konstruujemy pytania badawcze?
Uczeń lub student przystępując do realizacji modułu „Jak konstruujemy pytania badawcze” powinien mieć podstawową wiedzę na temat procesu konceptualizacji badania. Powinien przede wszystkim umieć zidentyfikować lukę badawczą, a także mieć świadomość kolejnych etapów procesu badawczego. Dlatego przed przystąpieniem do realizacji modułu zaleca się uczniom i studentom zapoznanie się z modułem nt. identyfikowania luki badawczej.
Początkujący
- Wyposażenie uczniów i studentów w wiedzę niezbędną dla poprawnego konstruowania pytań badawczych
- Zaznajomienie uczniów i studentów z zasadami formułowania pytań badawczych
- Wspieranie uczniów i studentów w tworzeniu własnych pytań badawczych
- Zapoznanie studentów z pojęciem hipotezy badawczej i omówienie jej związku z pytaniami badawczymi
- Rozwijanie umiejętności identyfikacji luki badawczej
Moduł podzielony jest na dwie części. Część pierwsza składa się z teoretycznej prezentacji materiału i z ćwiczeń – przeznaczona jest zarówno do samodzielnej pracy ucznia, jak również może być wykorzystana przez nauczyciela podczas zajęć. Część druga to przewodnik dla nauczyciela, a w nim przykładowy scenariusz zajęć oraz ćwiczenia dodatkowe.