Przejdź do treści
poziom
low
90 min

Jak konstruujemy pytania badawcze?

Wymagana wiedza:

Uczeń lub student przystępując do realizacji modułu „Jak konstruujemy pytania badawcze” powinien mieć podstawową wiedzę na temat procesu konceptualizacji badania. Powinien przede wszystkim umieć zidentyfikować lukę badawczą, a także mieć świadomość kolejnych etapów procesu badawczego. Dlatego przed przystąpieniem do realizacji modułu zaleca się uczniom i studentom zapoznanie się z modułem nt. identyfikowania luki badawczej.

Trudność modułu:

Początkujący

Główne cele:
  • Wyposażenie uczniów i studentów w wiedzę niezbędną dla poprawnego konstruowania pytań badawczych
  • Zaznajomienie uczniów i studentów z zasadami formułowania pytań badawczych
  • Wspieranie uczniów i studentów w tworzeniu własnych pytań badawczych
  • Zapoznanie studentów z pojęciem hipotezy badawczej i omówienie jej związku z pytaniami badawczymi
  • Rozwijanie umiejętności identyfikacji luki badawczej
Struktura modułu:

Moduł podzielony jest na dwie części. Część pierwsza składa się z teoretycznej prezentacji materiału i z ćwiczeń – przeznaczona jest zarówno do samodzielnej pracy ucznia, jak również może być wykorzystana przez nauczyciela podczas zajęć. Część druga to przewodnik dla nauczyciela, a w nim przykładowy scenariusz zajęć oraz ćwiczenia dodatkowe.