Jak wybieramy metody badawcze?
Uczeń lub student przystępując do realizacji modułu powinien mieć podstawową wiedzę na temat procesu konceptualizacji badania. Powinien przede wszystkim umieć zidentyfikować lukę badawczą, a także sformułować pytania badawcze i mieć świadomość ich znaczenia dla powodzenia całego procesu badawczego. Dlatego przed przystąpieniem do realizacji modułu zaleca się uczniom i studentom zapoznanie się z modułami poświęconymi luce badawczej i pytaniom badawczym. Dla pełnego zrozumienia materiału przydatna będzie również wiedza z modułu o paradygmatach w naukach społecznych. Dodatkowo, uczeń lub student powinien posiadać co najmniej pobieżne rozeznanie w metodach badawczych stosowanych w naukach społecznych.
Średniozaawansowany
-
Zaznajomienie uczniów i studentów z terminami: metoda badawcza, metodologia nauk społecznych, technika badawcza, narzędzie badawcze
-
Wyrobienie umiejętności identyfikowania ilościowych i jakościowych pytań badawczych (w tym rozwinięcie umiejętności formułowania pytań badawczych)
-
Wyposażenie uczniów w wiedzę i umiejętności niezbędne dla wyboru odpowiedniej dla ich projektu badawczego metody badawczej