Przejdź do treści
level
high
180 min

Badania obserwacyjne

Required prior knowledge

Uczeń lub student przystępujący do realizacji modułu „Badania obserwacyjne” powinien posiadać podstawową wiedzę na temat badań jakościowych. Powinien umieć określić, kiedy badania obserwacyjne są najwłaściwszą strategią badawczą dla konkretnego projektu badawczego, dlatego też przed rozpoczęciem modułu zaleca się studentom zapoznanie się z modułem nt. wyboru metody badawczej

Module difficulty

Zaawansowany 

Main goals
  • Wyposażenie studentów w wiedzę na temat zasad prowadzenia badań obserwacyjnych
  • Zapoznanie studentów z różnymi formami badań obserwacyjnych i różnymi rodzajami notatek terenowych
  • Wspieranie uczniów w tworzeniu własnych notatek terenowych
  • Zapoznanie studentów z przykładami badań obserwacyjnych oraz zaprezentowanie przykładów narzędzi, które mogą być wykorzystane w badaniach obserwacyjnych,
  • Rozwijanie umiejętność identyfikowania wyzwań i możliwych zagrożeń związanych z prowadzeniem badań obserwacyjnych
Structure of the module

Moduł podzielony jest na trzy części. Pierwsza część zawiera teoretyczną prezentację form badań obserwacyjnych, druga część z kolei poświęcona jest wyjaśnieniu ewentualnych problemów i zagrożeń mogących pojawić się podczas badań obserwacyjnych. Trzecia część modułu może być wykorzystana zarówno do samodzielnej pracy ucznia, jak i do pracy z nauczycielem podczas lekcji. Ostatnia część zawiera również dodatkowe materiały dla nauczyciela (plan lekcji i dodatkowe ćwiczenia).